در این مجموعه آموزشی با عنوان انجام مقاله در خدمت شما علاقه مندان به این حوزه هستیم.کارشناسان تیم کارت پروژه با جمع آوری اطلاعات در این زمینه برای علاقه مندان فرصتی را فراهم کردند تا دانشجویان و… بتوانند بصورت کامل این مبحث را فراگیرند. با ادامه آموزشها درباره نحوه ارسال مقاله به مجلات علمی با ما همراه باشید.
در این بخش از انجام مقاله، بعد از آنکه در مورد نحوهی امتیازدهی توضیحاتی را دریافت کردیم، میخواهیم در خصوص نحوه ارسال مقاله به مجلات علمی یا submit کردن آن مطالبی را یاد بگیریم. مقاله آماده است، بخشهای مختلف آن آماده شده است و اکنون میخواهیم مقاله را به یک ژورنال مناسب ارسال کنیم.
نحوه ارسال مقاله به مجلات علمی
- ارسال مقاله داخلی از طریق پست الکترونیک نویسنده مسئول
مقالهی داخلی معمولاً از طریق پست الکترونیک نویسنده مسئول آن ارسال میشود. البته گاهاً دیده شده است که ژورنالها به این سمت میروند که سیستمهایشان را اتوماسیونی کنند و ارسال مقاله به صورت خودکار در web pageای که در خود ژورنال تعبیه شده است، صورت بگیرد. ولی بعضی از ژورنالها هنوز وارد آن حوزه نشدند و مقالاتشان را از طریق ایمیل برای ادیتور ژورنال ارسال میکنند و پروسهی داوری برای آن انجام میشود و گام به گام به سمت سیستم اتوماسیون پیش میرویم.
- Register شدن در سایت مجله
در مقالات لاتین عمدتاً سامانهای طراحی شده است که با استفاده از سامانه بهصورت آنلاین میتوانیم بخش به بخش اطلاعاتمان را وارد کنیم، مقاله را ارسال کنیم و در نهایت تأییدیه ارسال و سابمیت مقاله را دریافت کنیم. برای اینکه نحوهی کار با این سیستم را آموزش ببینیم، یک مثال برای نحوهی سابمیت کردن مقاله به ژورنالهای مختلف را عنوان میکنیم.
میخواهیم نحوهی ارسال مقاله به مجلات علمی یا سابمیت کردن مقاله در تعدادی از ژورنالها را آموزش ببینیم. ابتدا یک مثال از ژورنالهای انتشارات الزویر ذکر میکنیم و سعی میکنیم مثالهای دیگری که مربوط به انتشارات دیگر باشد و گاهاً یک تفاوت کوچکی در نحوهی ارسال وجود دارد را هم بررسی کنیم. ابتدا به عنوان مثال ژورنال معینی را در انتشارات الزویر انتخاب میکنیم. ژورنالی که انتخاب کرده ایم، ژورنال Food Quality and Preference است که شما میتوانید هر ژورنالی که مدنظرتان است و فکر میکنید که ژورنال مناسبی است، آن را انتخاب کنید.
وارد web page ژورنال میشویم. وقتی وارد آن شدیم، در قسمت سمت چپ صفحه بخشی تحت عنوان Submit Your Paper وجود دارد.
این بخش را انتخاب میکنیم. دقت کنید که در نحوه ارسال مقاله به مجلات علمی، برای ورود به بخش سیستم ارسال مقاله به یک username و password نیاز دارید که اختصاصاً مربوط به خودتان باشد.
به این دلیل که برای اولین بار وارد این سامانه شده ایم، سیستم از ما میخواهد که ابتدا ثبت نام انجام شود، username و password صادر شود و سپس در مراحل بعدی username و password را وارد میکنیم و وارد سامانهی ارسال میشویم. دقیقاً همان مراحلی که شما برای ایجاد یک ایمیل طی میکنید، در اینجا باید طی شود. در آنجا هم Register میشدید، برایتان username و password صادر میشد. در اینجا هم به این صورت است. در قسمت پایین هم یک قسمت به عنوان Register new account وجود دارد.
آن را انتخاب میکنیم، وارد سامانهی رجیستری میشود. اگر وارد سامانهی رجیستری نشد،در بالا دوباره گزینهی register وجود دارد.
اگر آن را انتخاب کنید، وارد این سامانه میشود. از ما اطلاعات شخصیمان را میخواهد. به عنوان مثال نام و نام خانوادگی را وارد میکنیم. از ما یک ایمیل هم میخواهد. دقت کنید که ایمیلتان حتماً یک ایمیل معتبر باشد و ایمیلی باشد که درست وارد کنید. زیرا از این به بعد بسیاری از اطلاعات به ایمیل شما ارسال میشود.
به عنوان مثال در همین مرحله برای اینکه شما وارد شوید، اطلاعات اولیهی رجیستری برای ایمیلتان ارسال میشود و شما باید آن را تأیید کنید تا username و password شما فعال شود یا به عنوان مثال اگر در مراحل بعدی بخواهید وارد این ژورنال شوید و کلمهی عبور را فراموش کرده بودید، ایمیل بازیابی پسورد حتماً به ایمیلی که وارد می کنید ارسال میشود. پس این را در ابتدای کار دقت بفرمایید که بعدها برایتان مشکلی ایجاد نشود. از شما میخواهد که ایمیل را با تکرار آن تأیید کنید که آن را نیز وارد میکنیم. در ادامه، گزینهی continue را میزنیم.
در این قسمت از نحوه ارسال مقاله به مجلات علمی وارد صفحهی دیگری میشود که یک سری اطلاعات دیگر از ما میخواهد. اولین بخشی که از ما میخواهد، این است که passwordتان چیست. دقت کنید ایمیلی که ما وارد کردیم، را به عنوان username قرار داده است و از ما password میخواهد که یک پسورد را وارد میکنیم که البته باید یک خصوصیاتی داشته باشد و تأکید بر این است که هم شامل حروف باشد و هم شامل اعداد باشد.
پس حروفی که انتخاب میکنیم، یک سری حروف بزرگ و یک سری حروف کوچک باشند و همهی اینها در کنار هم باشند تا یک password قابل قبولی داشته باشید. در بسیاری از ژورنالها اگر این موارد رعایت نشوند یعنی حداقل ۷-۸ کاراکتر نباشد، حرف و عدد کنار هم نباشد، حروف بزرگ و کوچک نداشته باشد، passwordتان را قبول نمیکند و از شما میخواهد یک password جدید تعریف کنید. اگر این موارد را رعایت کنید، دیگر مشکلی نخواهد بود.
در ادامه از شما میخواهد title خودتان را وارد کنید.
مثلاً دکتر، آقا، خانم، استاد تمام و … هر کدام هستید آن گزینه را انتخاب میکنید، یک سری اطلاعات اختیاری است و به اختیار شما میتوانید وارد کنید یا وارد نکنید. ولی بعضی از اطلاعات، اطلاعات ضروری هستند که حتماً باید وارد شوند. مثلاً شماره تماس شما را میخواهد. شما میتوانید یک شماره تماسی که تمایل دارید، وارد کنید.
در این قسمت هم آدرس شما را میخواهد که فقط نام خیابان و شهر و کشور ضروری است که ما کشور ایران را انتخاب میکنیم.
در این قسمت از شما میپرسد که آیا تمایل دارید به عنوان Reviewer این ژورنال یا داور این ژورنال انتخاب شوید؟ این گزینه برای کاری که الان میخواهید انجام دهید نیست، بلکه میخواهد بداند بعدها میتواند شما را در بانک اطلاعاتی خود وارد کند و از خدمات شما به عنوان داور استفاده کند یا خیر. که شما میتوانید گزینهی Yes یا گزینهی No را بزنید و continue را میزنیم.
وقتی continue را میزنیم، وارد صفحهی بعد میشود.
در این قسمت از نحوه ارسال مقاله به مجلات علمی از شما میخواهد که آیا username و password را که وارد شد ذخیره کند یا خیر، که بسته به اینکه شما با چه سیستمی کار میکنید میتوانید اجازهی ذخیره دهید یا ندهید. اگر سیستم شما سیستم معتمد و سیستم شخصی خودتان باشد، میتوانید اجازه دهید ذخیره کند، در غیر این صورت بهتر است که آن را ذخیره نکنید.
برای آشنایی بیشتر با مقالات می توانید به انجام مقاله همایشی مراجعه کنید.
برای تأیید رجیستر شما یک سری اطلاعات را به شما ارائه داده است که این را باید تأیید کنید.
یک سری اطلاعات قانونی و … است که حتماً تأیید میکنید و continue را میزنیم، وارد صفحهی بعدی میشویم.
در این صفحه اطلاعاتی که شما وارد کردید را به شما نشان میدهد و از شما تأیید میخواهد. دو سؤال میپرسد: در خصوص اینکه میخواهید اطلاعاتی که مربوط به ژورنال است از این به بعد از طریق ایمیل به اطلاع شما رسانده شود یا خیر که شما اگر آن را تیک بزنید، از این به بعد اطلاعاتی که مربوط به ژورنال است را برای شما ارسال نمیکند.
بخش بعدی بخشی است که موافقتهایی که شما در خصوص قوانین و قواعد آن رجیستری کردید را تأیید کنید.
وقتی این دو بخش را کلیک کردیم، continue را میزنیم و رجیستری ما انجام میشود و به شما تأییدیهی رجیستری را به ایمیلی که شما در نظر گرفتید، ارسال میکند و به شما اجازه میدهد که از ایمیلتان این تأییدیهی مورد نظر را تأیید کنید که شما وارد ایمیل خودتان میشوید و تأیید میکنید که این username و passwordای که برای ایمیلتان ارسال شده است، فعال شود.
بعد از اینکه آن را تأیید کردید، از این به بعد دیگر username و passwordتان در این قسمت فعال شده و شما میتوانید با username و password خودتان وارد سامانهی سابمیت مقاله شوید و از آن استفاده کنید و نحوه ارسال مقاله به مجلات علمی را بدانید که ما بعد از تأیید این وارد سامانه میشویم و مراحل ارسال مقاله را گام به گام بیان میکنیم.
تا اینجا ما رجیستری را انجام داده ایم، username و password را از طریق ایمیلمان فعال کرده ایم و میتوانیم با همان username و password وارد سامانهی ژورنال شویم و کار سابمیت کردن مقاله را شروع کنیم.
در ابتدا ما باید در سیستم لاگین شویم.
username و passwordای که فعال شده است را وارد میکنیم، معمولاً username ایمیل شما است و password را همان کلمهی عبوری که در حین رجیستر شدن وارد کردید، وارد میکنید.
دقت کنید که در پایین گزینههای مختلفی وجود دارد و بسته به اینکه شما چه موقعیت و چه جایگاهی دارید، یک کدام از اینها را کلیک میکنید. به عنوان مثال اگر شما نویسندهی مقاله هستید و میخواهید مقالهی خودتان را سابمیت کنید، این بخش اول را کلیک میکنید.
اگر شما داور هستید و میخواهید با استفاده از username و passwordتان وارد شوید، یک مقاله را داوری کنید، روی دومی کلیک میکنید و گزینهی سوم برای ادیتور خود ژورنال و چهارمی هم برای آن انتشارات ژورنال است که شاید زیاد برای شما کاربرد نداشته باشد.
ما به عنوان یک نویسنده وارد میشویم. وارد چنین سیستمی میشویم.
وقتی که وارد این سیستم شدیم، submit new manuscript را میزنیم و در این سیستم الزویر معمولاً از شما میخواهد که با استفاده از سامانهی ORCID وارد web pageتان شوید و کارها را انجام دهید یا خیر.
ORCID یک ID معین است که برای هر محققی در نظر میگیرند که خارج از این حوزهی بحث الان است و شما میتوانید در مورد آن مطالعه کنید و وارد آن سیستم شوید. ولی معمولاً بهتر است که کنسل کنید و وارد سامانهی اصلی سابمیت مقاله شوید و در آنجا هم مقاله را سابمیت کنید و هم با نحوه ارسال مقاله به مجلات علمی آشنا شوید .
نحوه ارسال مقاله به مجلات علمی به گونه ای است که در ابتدا از شما میخواهد که نوع آن مقاله را مشخص کنید. وقتی که روی این قسمت کلیک میکنید، انواع مقالات را نمایش میدهد که مقالات تحقیقاتی، مقالات Invited یعنی برای شماره خاصی قرار است چاپ شود، مقالهی مروری یا Review، short communication، کتاب و … را در بر میگیرد.
روی مقالهی مورد نظر خودمان کلیک میکنیم ما در اینجا مقالهی تحقیقاتی داریم، بنابراین گزینهی اول را انتخاب میکنیم و بعد از آن Next را میزنیم.
بعد از آن سیستم وارد ادامه ی کار میشود. توصیه می شود که در همان ابتدای کار فایل اصلی مقاله یا آن main documentتان باز باشد و در کنارتان باشد. زیرا یک سری اطلاعات از آن لازم دارید که در اینجا وارد کنید.
اگر دقت کنید، فایل ورد main document را باز قرار دادیم که از اطلاعات آن استفاده کنیم. یکی از مواردی که در این قسمت از شما میخواهد، این است که عنوان کامل مقاله را وارد کنید.
شما وارد فایل خودتان میشوید، عنوان کامل را کپی میکنید و در این بخش پیست میکنید و سپس Next را میزنید.
در اینجا وارد مرحلهی بعدی کار میشویم.
ژورنال در اینجا از شما میخواهد نام نویسندههای مقاله را وارد کنید. توجه کنید که ژورنال به این دلیل که شما وارد شدید، شما را به عنوان نویسندهی اول و نویسندهی مسئول در نظر میگیرد. با این نامی که وارد شدیم، ما را به عنوان هم نویسندهی اول و هم نویسندهی مسئول در نظر گرفته است.
ولی توجه کنید که هر یک از این موارد میتوانند تغییر کنند که در ادامهی کار بررسی خواهیم کرد که به چه صورت میتواند تغییر کند.
ما در اینجا سایر نویسندههای مقاله را وارد میکنیم. مثلاً نام کوچک نفر اول را در جایگاه نام کوچک وارد میکنیم و نام خانوادگیاش را در بخش نام خانوادگی کپی میکنیم.
و وقتی که این را Add کنیم، نام این نویسنده در جایگاه دوم قرار میگیرد.
ولی در حقیقت این نویسنده در مقالهی ما نفر اول و ما نفر دوم هستیم.
بنابراین باید جای این دو نفر جابهجا شود. در این قسمت روی فلش مشخص شده در پایین کلیک میکنیم که بتوانیم نامشان را جابهجا کنیم.
اگر بر روی این فلش کلیک میکنیم، نام این نویسنده در جایگاه بالا قرار میگیرد و نویسندهی بعدی پایین قرار میگیرد. از این به بعد دیگر نویسندهی اول ایشان است و ما فقط corresponding author هستیم.
اکنون نام نفر سوم را وارد میکنیم.
وقتی وارد کردیم،این امکان وجود دارد که ما آن شخص را به عنوان corresponding author انتخاب کنیم. اینجا یک مربع وجود دارد که اگر آن را تیک برنیم، میتوانیم این شخص را از این به بعد به عنوان نویسندهی مسئول معرفی کنیم.
در نحوه ارسال مقاله به مجلات علمی حتماً به این نکته توجه کنید که اگر شما این تیک را زدید و corresponding author نفر دیگری شد، تا زمانی که شما مقالهتان کاملاً سابمیت نکردید، مشکلی ایجاد نمیشود. اما اگر در اواسط کار مثلاً اینترنت قطع شود، برق قطع شود و به هر دلیلی پروسهی سابمیت کردن شما کامل انجام نشود و ناقص بماند، شما میخواهید دوباره وارد web page شوید و ادامهی کار را انجام دهید، اگر شخص دیگری را به عنوان نویسندهی مسئول تیک زده باشید، شما از طریق web page خودتان نمیتوانید ادامه دهید.
یعنی شما اگر وارد web page خودتان شوید، دیگر گزینهای تحت عنوان مقالهی نیمهسابمیتشده ندارید. اما اگر آن شخصی که شما به عنوان نویسندهی مسئول انتخاب کردید، وارد web page خودش شود، آن شخص چنین گزینهای را دارد. یعنی اگر به عبارتی مشکلی پیش نیاید، شما تا انتهای مراحل پیش میروید و submit و confirm میکنید و کار به پایان میرسد. اما اگر در نیمه راه مشکلی پیش بیاید، دیگر شما به عنوان ادامهدهنده نمیتوانید باشید و حتماً خود شخص باید username و password خودش وارد شود و مراحل را ادامه دهد. پس این نکته را حتماً در نظر بگیرید.
در اینجا برای اینکه مشکلی پیش نیاید، نویسندهی مسئول را تغییر نمیدهیم. نفر سوم را هم Add میکنیم و همانطور که مشاهده میکنید نام شخص سوم در پایین اضافه میشود.
در نحوه ارسال مقاله به مجلات علمی این امکان برای ما وجود دارد که نام هر کدام از این افراد را به جز نام خودمان ویرایش کنیم. زیرا اطلاعات ما با این مشخصات در سامانهی رجیستری ثبت شده است و اگر بخواهد ادیت شود، حتماً باید از طریق آن اطلاعات رجیستری ما تغییر کند و شرایط خاص خودش را دارد. ولی هر کدام از این نویسندهها را میتوانیم ادیت یا حذف کنیم و میتوانیم جایگاهشان را تغییر دهیم و تغییرات مدنظرمان را انجام دهیم.
دقت کنید حتماً spellای که اینجا وارد میکنید، مطابق spellای باشد که در خود مقاله یعنی در main document مقاله ارائه شده است.
دوباره به صفحهی web page برمیگردیم. در این قسمت نام نویسندهها را وارد کردیم، گزینهی next را میزنیم و وارد مرحلهی بعد میشویم.
این مرحله از نحوه ارسال مقاله به مجلات علمی از شما میخواهد که خلاصهی مقاله را وارد کنید. وارد فایل اصلی خودتان میشوید، در بخش abstract آن را انتخاب کرده و copy میکنید و در این بخش paste میکنید.
توجه کنید که اگر abstract محدودیت تعداد لغات داشته باشد و تعداد لغات خلاصه مقاله شما از آن محدوده بیشتر باشد، یک جایی در حین سابمیت از شما ایراد میگیرد. آن قسمت اینجاست. اگر فرضاً گفته است که تعداد لغات باید ۲۰۰ عدد باشد و شما ۲۲۰ عدد لغت دارید، در این قسمت که میخواهید Next را بزنید، error میدهد و از شما ایراد میگیرد و میگوید که این شرط رعایت نشده است. پس این قسمت را ابتدا با فرمت ژورنال کنترل کنید و دقت کنید که آن فرمت رعایت شود. ما اینجا Next را میزنیم و وارد مرحلهی بعدی میشویم.
در این مرحله از شما لغات کلیدی را میخواهد.
ما این لغات کلیدی را انتخاب میکنیم و در این بخش قرار میدهیم.
توجه کنید همانطور که خود این بخش پیشنهاد کرده است، بهتر است که لغات کلیدی را با علامت ; از همدیگر جدا کنیم. بهتر است که لغات کلیدی به ترتیب حروف الفبا قرار بگیرند و گاهاً دیده میشود که هر کدام از لغات کلیدی را در یک خط قرار میدهند و الزامی هم وجود ندارد.
شما الآن ۶ لغت کلیدی قرار دادید و اینجا تعداد لغات کلیدی را ۶ عدد نمایش داده است و محدودیت آن را ۸ عدد قرار داده است. یعنی اگر شما تعداد بیشتر از ۸ عدد کلمهی کلیدی بگذارید، در این قسمت Error میدهد و نمیتوانید وارد مرحلهی بعدی شوید.
دوباره Next را میزنیم.
در این قسمت از نحوه ارسال مقاله به مجلات علمی ژورنال از شما میخواهد آن طبقهبندی مقالهی خود را مشخص کنید. این هدف به این صورت است که ژورنال دو مورد را بفهمد. یکی اینکه به کدام ادیتور بفرستد، زیرا ژورنال در حوزههای مختلف ادیتورهای مختلفی دارد و باید بداند که مقاله را به کدام ادیتور ارسال کند. هدف دیگر این است که مقاله را به کدام گروه از داوران ارسال کند. بنابراین شما در انتخاب classification مقاله باید دقت کنید.
بر روی آن کلیک میکنیم و چنین صفحهای باز میشود.
گزینههای مختلفی وجود دارند؛ بسته به اینکه کدام گزینه است، مثلاً اگر روی Sensory Evaluation of products کلیک کنید، بخشهایی از آنها را تیک میزنید، آن را select میکنید و در این سمت نوشته میشود.
وقتی نوشته میشود، submit میکنید.
بعد از سابمیت کردن، در این قسمت اضافه میشود.
یعنی گروه تخصصی مقاله شما در این قسمت مشخص میشود و قاعدتاً ادیتوری هم که برای آن در نظر گرفته میشود، متخصص همین بخش است.
Next را میزنیم.
در صفحهی بعد یک سری سؤالات از شما پرسیده میشود که باید به آنها پاسخ دهید. این سؤالات میتوانند اختصاصاً مربوط به آن ژورنال باشند و یا عمومیت داشته باشند. خیلی از اینها عمومیت دارند.
مثلاً یکی از سؤالهایی که عمومیت دارد، سؤال اول است. از شما میپرسد که آیا این مقاله برای جای دیگری هم ارسال شده است یا جایی چاپ شده است یا خیر؟ ولی از نظر قانونی چاپ شدن مقاله در جای دیگری ممنوع است یا ارسال مقاله به دو ژورنال برای داوری ممنوع است که قاعدتاً شما باید گزینهی No را انتخاب کنید.
سؤال بعدی که میپرسد این است که آیا همهی نویسندهها موافق هستند که این مقاله به این ژورنال ارسال شود که قاعدتاً باید Yes را انتخاب کنید.
از سؤالهای دیگر بسته به خود ژورنال این است که آیا آن موارد کمیته اخلاقی از نظر اخلاق تحقیقاتی رعایت شده است؟
یا به عنوان مثال اگر کمک مالی گرفته شده است، اگر مواردی که لازم است و تضاد منافعی وجود دارد، این حتماً قید شود که از نظر قانونی مشکلی از این حیث وجود نداشته باشد.
این ژورنال ظاهراً اهداف خود را تغییر داده است و میخواهد دقت کنیم که آیا از این موضوع آگاه هستیم که اهداف تغییر کرده است و مقالات خاصی را چاپ میکند؟
بحث دیگری که داشته است، این بود که ما مقاله را به صورت رایگان ادیت انگلیسی نمیکنیم. اگر شما native نیستید، آیا بررسی کردید که از نظر انگلیسی صحیح باشد یا خیر که شما باید این کار را انجام داده باشید و Yes را انتخاب میکنید.
موضوع بعدی که معمولاً ژورنالها بسیار بر آن تأکید دارند، این است که اگر شما از جایی فاند یا کمک مالی دریافت کردید، حتماً قید شود و باید تأیید کنید که این فاند دریافت شده است.
و سؤالات دیگری که از شما به تبع خود آن شرایط ژورنال میپرسند، آنها را پاسخ میدهید و Next را میزنید و وارد صفحهی بعدی میشوید.
در اینجا اگر نیاز باشد که کامنت خاصی برای Editorial office ژورنال ارسال کنید، در این قسمت قرار میدهید. معمولاً اگر موارد خاصی باشد، در اینجا قرار میدهند ولی الزامی به این کار نیست. Next را میزنیم، وارد بخش بعدی میشویم.
در این بخش بسیاری از ژورنالها هستند که اجازه میدهند خودتان ادیتور را انتخاب کنید. بسته به اینکه آن شخصی که شما به عنوان ادیتور انتخاب میکنید، شخص مناسبتری برای شما باشد یا شخصی باشد که در مورد کار شما اطلاعات بیشتری داشته باشد، این میتواند برای شما بسیار مفیدتر باشد.
دقت کنید که این بسته به علم و آگاهی شما دارد که اولاً بعضیها ناحیهای هستند؛ مثلاً برای ناحیهی آسیا یک فرد، برای ناحیهی اروپا یک فرد وجود دارد. بعضی تخصصی هستند مثلاً برای فلان شاخه یک فرد و برای شاخهی دیگر فرد دیگری است. بسته به تخصص خودتان میتوانید یک نفر را انتخاب کنید که این انتخاب الزامی است. سپس Next را میزنیم.
در مرحلهی بعد شما باید آن فایلهای مدنظر خودتان را که مربوط به مقالهتان میشود، آپلود کنید و در سامانه قرار دهید.
در قسمت پایین جایگاهی برای آپلود کردن فایلها وجود دارد.
دقت کنید اولین گزینهای که از شما میخواهد، آن cover letter یا درخواست شما برای بررسی مقاله است. یک cover letter خوب درخواستی است که شما در آن مقالهی خود را به اصطلاح معرفی میکنید. نکات شاخص مقالهی خود را بگویید که چه Novelty و چه نوآوری دارد. بسیاری از ژورنالها تأکید دارند که حتی یک کلیتی از مقالهتان اینکه چند لغت، چند شکل و چند شکل رنگی دارد، تأکید کنید که حتماً ادیتور انگلیسی زبان آن را کنترل کرده است، تأکید کنید که همهی نویسندهها موافق با ارسال این مقاله به ژورنال شما هستند. توصیه میشود که دلیل انتخاب این ژورنال را هم در اینجا بگویید که به چه دلیل آن ژورنال را انتخاب کرده اید و در کنار آن داورهایی را هم معرفی کنید. معمولاً حداقل سه داور را معرفی میکنند.
بسیاری از داورهای گروه انتشارات الزویر در یکی از مراحل سابمیت از شما داورهای مدنظرتان را هم میخواهند که البته این ژورنال نخواسته است ولی ژورنالهایی هستند که در یکی از آن مراحل از شما میخواهند حداقل سه داور معرفی کنید؛ نام، نام خانوادگی، ایمیل و دلیل انتخاب او را هم معرفی کنید. حتی این امکان را به شما میدهند که داورهایی که شما تمایل ندارید به سمت آنها ارسال شود را نیز مشخص کنید. مثلاً به هر دلیلی شما تمایل ندارید که مقالهتان برای فلان شخص ارسال شود. میتوانید آن شخص را معین کنید، ایمیل او را ارسال کنید و بخواهید که ایشان به عنوان داور شما انتخاب نشود که آن را حتماً رعایت میکنند.
با استفاده از گزینهی Browse در داخل مسیری که فایلهای ما ذخیره هستند، cover letter را انتخاب میکنیم و آن را Attach میکنیم.
وقتی Attach میکنیم، این فایل به عنوان اولین فایل در پایین قرار میگیرد.
فایل بعدی که میخواهیم وارد کنیم، اگر روی گزینهی کناری آن کلیک کنیم، یک گزینهی Highlights وجود دارد. این قسمت اجباری است زیرا کنار آن علامت * وجود دارد و حتماً باید انتخاب شود.
Highlights را میزنیم و اجازه میدهیم سیستم روی Highlights تنظیم شود و در پایین قرار بگیرد.
دوباره روی Browse میزنیم، فایل مربوط به Highlights را انتخاب میکنیم و Attach میکنیم.
باز Highlights فایل مورد نظر را آپلود میکند و در گزینهی بعدی قرار میدهد.
گزینهی دیگری که به اصطلاح انتخاب میکنیم و مجدد میرویم، در اینجا manuscript را انتخاب میکنیم که آن فایل اصلی مقاله است.
باز اجازه میدهیم که روی manuscript تنظیم شود. Browse را میزنیم و بعد وارد مسیر فایل اصلی مقاله میشویم و آن را انتخاب و Attach میکنیم.
اجازه میدهیم که آن آپلود شود. وقتی که آپلود شد، میبینیم که در پایین گزینهی بعدی که نمایش داده میشود، فایل اصلی مقاله است.
مورد بعدی که اضافه میکنیم، شکلها هستند.
روی گزینهی شکل کلیک میکنیم، مجدداً اجازه میدهیم روی گزینهی شکل تنظیم شود و باز هم در قسمت پایین روی Browse کلیک میکنیم و فایل شکل را از مسیر مورد نظر انتخاب میکنیم و آن را Attach میکنیم.
معمولاً فایل شکلها چون فایلهای حجیمی هستند، مدتزمانی طول میکشد تا این فایلها آپلود شوند و در سیستم شما قرار بگیرند. منتظر میمانیم تا فایل شکلها هم اضافه شود.
گزینهی بعدی جداول هستند.
توجه کنید که جدول، شکل و نظایر آنها ضروری نیستند. زیرا در تمامی مقالات وجود ندارند زیرا ممکن است به تبع کار شما جدول و شکلی نباشد و به همین دلیل ضرورتی ندارد.
جدول را انتخاب میکنیم و اجازه میدهیم سیستم روی جدول تنظیم شود و بعد Browse را میزنیم و جدول را از بین فایلهای خودمان انتخاب میکنیم و آن را Attach میکنیم. بعد از اینکه Attach کردیم، باز هم اگر توجه کنید، در پایین اضافه میشود.
دقت کنید که یک ترتیب مشخصی در این قسمت تعیین شده است که شما به این ترتیب تنظیم کنید.
ولی به راحتی میتوانید این ترتیب را تغییر دهید. مثلاً ما میخواهیم محل جدول را با شکل تغییر دهیم. برای عدد ردیف کنار جدول شماره ۴ و در کنار شکل شماره ۵ قرار میدهیم. بعد Update میکنیم.
حال مشاهده میکنید که جدول در بالا و شکل در پایین قرار گرفته است.
همهی اینها قابل حذف و دانلود است. شما میتوانید آن را ببینید و یا تغییری در آن اعمال کنید.
بعد از اینکه همهی فایلها در این قسمت آپلود شد، گزینهی Next را میزنیم و وارد صفحهی بعدی میشویم.
در این صفحه بعدی اگر دقت کنید یک آمار از مواردی که شما آپلود کردید، میدهد.
نشان میدهد که شما یک cover letter، یک Manuscript، یک table، یک شکل فرستاده اید، یک فایل هم برای Highlights فرستاده اید. اگر تأیید میکنید، بفرستید تا pdf آن ساخته شود و اگر نادرست است و تأیید نمیکنید، درست آپلود کنید. یعنی به صفحهی قبل برمیگردید و آن را اصلاح میکنید.
اگر نه که بخواهید پی دی افش را بسازد.
ژورنال یک پی دی افی را برای شما میسازد و آن را ابتدا به شما نشان میدهد و از شما میخواهد که این را تأیید کنید که این همان pdfای است که قرار است ارسال شود.
در صورتی که شما تأیید کنید، دیگر کار submit کردن به اتمام میرسد. ولی هنوز کار ارسال تمام نشده است، زیرا چیزی را شما تأیید نکردید. لینکی وجود دارد که منتظر تأیید شماست.
روی آن کلیک میکنید، وارد آن سیستم میشود.
در این قسمت مشاهده میکنید که سیستم در حال ساختن pdf است.
باید منتظر بمانید pdf ساخته شود. وقتی pdf ساخته شود، در این قسمت گزینههایی را به شما نشان میدهد.
پس منتظر میمانیم تا این pdf ساخته شود. چند دقیقه منتظر ماندیم تا آن pdf فایلهایی که ما ارسال کردیم ساخته شد. اینجا اگر دقت کنید، تغییر کرده است و تحت عنوان منتظر تأیید ما (Needs Approval) می باشد.
اول با تیک زدن گزینهی زیر accept میکنیم و بعد وارد بخش Action Links میشویم و یک view submission دارد، یک Edit submission دارد و یک Approve submission دارد.
اول view را میزنیم که ببینیم که این pdfای که ساخته شده است، به چه صورت است و آیا مورد تأیید ما است یا خیر.
Pdf مورد نظر را میآورد.
برسی میکنیم که آیا Pdfای که ساخته شده است، همان فایلی که ارسال کرده ایم است یا خیر. اگر موردی نداشته باشد، شکلها تار نباشند و همه چیز سر جای خودش و مورد تأیید ما باشد، گزینهی Approve را میزنیم.
در اینجا این گزینه را انتخاب نمیکنیم. زیرا اگر آن را انتخاب کنیم، مقاله رسماً ارسال میشود و دیگر به سادگی قابل حذف نیست. ولی شما اگر گزینهی Approve را انتخاب کنید، مقاله ارسال میشود و یک ID دریافت میکنید و یک ایمیل نیز برای شما ارسال میشود که از طرف شما یک مقاله ارسال شده است. برخی ژورنالها هستند که به تکتک نویسندهها ایمیلی میزنند که از طرف شما چنین مقالهای ارسال شده است. ولی اگر آن pdf مورد تأیید ما نبود و یک قسمت آن مشکل داشت مثلاً در فایل مربوط به جداول مشکلی وجود داشت، شما میتوانید آن را ویرایش کنید. روی گزینهی Edit submission میزنید.
دوباره وارد سیستم ارسال میشوید ولی این دفعه همهی این بخشها save شده است و اطلاعاتی که از قبل ارسال کردیم، در ساختار آن وجود دارد. شما Attach Files را میزنید، زیرا آن بخشی که ایراد دارد، در این قسمت Attach کردن فایلها بوده است.
روی گزینهای که ایراد داشت، مثلاً اگر جداول ایراد داشت روی کادر مربوط به جدول قرار گرفته آن را remove میکنید و وقتی این کار را انجام دهید، دوباره این امکان برای شما ایجاد میشود که مجدداً جدول را اضافه کنید. وارد گزینهها میشوید، جدول را انتخاب میکنید و وقتی که انتخاب کردید و روی جدول تنظیم شد، جدول جدید که مشکلی ندارد را انتخاب میکنید و Attach میکنید.
در ادامه برای آموزش و کسب اطلاعات بیشتر و همچنین آشنایی با مقالات انگلیسی می توانید به صفحه انجام مقاله انگلیسی در کارت سر بزنید.
حال میتوانیم مشاهده کنیم که این جدول جدید در انتهای سیستم اضافه شده است و باز هم میتوانیم مکان آنها را هم جابهجا کنیم.
روی Next کلیک میکنیم و دوباره همان مراحل قبلی را طی میکنیم و منتظر میمانیم pdf ساخته شود، pdf را نگاه میکنیم. اگر مشکلی وجود نداشت، آن را Approve میکنیم که تأییدی برای ارسال مقاله است. میخواهیم یک مثال از ژورنالهای انتشارات دیگری بیان کنیم. از این سیستم خارج میشویم و در گوگل ژورنال دیگری را سرچ میکنیم.
مثلاً ژورنال journal of food processing and preservation را سرچ میکنیم.
این یک ژورنال از انتشارات Wiley است.
میخواهیم ببینیم در چنین ژورنالهایی به چه صورت است زیرا شاید گاهاً متد متفاوتی داشته باشند، شما با آن هم آشنایی داشته باشید. وارد web page ژورنال میشویم و یک گزینهی submit دارد، روی submit میزنیم، با username و passwordای که داریم، login میشویم.
توجه کنید که اگر تا به حال در این سیستم رجیستر نشدید، مانند آموزش قبلی باید رجیستر شوید یعنی یک اکانت جدید بسازید و همان مراحلی که گفته شد، مشابه همان مسیر طی میشود، یک اکانت جدید ساخته میشود و به شما username و password میدهد. اما چون قبلاً این اکانت ساخته شده بود، با همین username و password، لاگین میشویم.
وقتی لاگین میشویم، یک بخش نویسنده دارد. وارد بخش نویسنده میشویم که در این بالا قرار دارد.
مقالات مختلف و کارهایی که تا به حال به این سیستم ارسال کردید، همه در این قسمت لیست شده و مشخص هستند. شما قسمت start new submission را میزنید.
وقتی روی آن کلیک کنید، از شما میخواهد که روی چه سیستمی وارد شوید.
معمولاً همان سیستم سنتی که submit وجود دارد، سیستم مناسبی است. شما شروع submit را اعلام میکنید.
در نحوه ارسال مقاله به مجلات علمی وقتی شروع submit را اعلام کردید، در ابتدای کار از شما نوع مقاله را میخواهد که آیا مقالهی تازه و کار تازهای است یا یک review است یا اینکه یک انواع دیگر مقاله است که بسته به ژورنال در اینجا مشخص میشود.
مثلاً عنوان میکنیم که مقالهی نو و تازهای است. از شما title را میخواهد. دوباره به صفحهی فایل اصلی مقاله برمیگردیم و عنوان مقاله را انتخاب و آن را کپی میکنیم و در جایگاه خودش قرار میدهیم.
توجه کنید اگر تعداد لغاتتان بیشتر از تعداد نقاط مجاز باشد، به شما ایراد میگیرد. پس به این نکته باید توجه کنید که تعداد لغات مجاز چند تاست و آیا طبق این تعداد لغات است یا خیر. اینجا مثلاً ۵۰ لغت تعداد لغتهای مجاز است. در حالی که تعداد لغات شما ۱۵ تاست بنابراین موردی ندارد. اگر تعداد بیشتر بود، از شما ایراد میگرفت. مورد دیگری که در اینجا از شما میخواهد، Running Head یا همان Running title است.
شما Running title را از فایل خودتان انتخاب میکنید، آن را کپی کرده و در جایگاه خودش قرار میدهید. دقت کنید که در اینجا طبق فرمت ژورنال ماکزیمم کاراکتری که باید داشته باشد، ۵۰ کاراکتر است. در حالی که Running title شما ۴۴ کاراکتر دارد، پس مشکلی ندارد. اگر بیشتر باشد، اینجا Error میدهد و به مرحلهی بعد نمیرود و submit انجام نمیشود. مورد دیگری که از شما میخواهد، abstract و خلاصهی مقاله است که تعداد لغات مجاز آن ۱۵۰ تا است.
ما Abstract را از فایل خود انتخاب میکنیم، کپی میکنیم و در جایگاه مناسب خودش قرار میدهیم.
تعداد لغات ما ۱۲۳ تا است و اگر بیشتر بود، از شما ایراد میگرفت. این ژورنال، از ژورنالهایی است که practical Application میخواهد. یعنی یک خلاصهی دیگری در خصوص کاربردهای عملی کارتان میخواهد. معمولاً ژورنالهایی که جزء انتشارات Wiley هستند، چنین practical Applicationهایی از شما میخواهند. شما practical Application هم باید قرار دهید.
از شما میپرسد که آیا این برای یک شمارهی خاص و جلد خاصی دارد ارسال میشود یا خیر. اگر برای یک شماره خاصی دارید ارسال میکنید، مینویسید وگرنه گزینهی No را انتخاب میکنید.
در اینجا گزینهی Save وجود دارد که اگر آن را انتخاب کنید، در این مرحله ذخیره میشود ولی به مرحلهی بعدی نمیرود. اگر save & continue را انتخاب کنید، ذخیره میشود و به مرحلهی بعدی میرود.
در مرحلهی بعد لغات کلیدی را از شما میخواهد.
شما تکتک لغات کلیدی خودتان را در این قسمت وارد میکنید و بعد آن را Add میکنیم.
لغت کلیدی بعدی را Add میکنیم و همینطور الی آخر همهی لغات کلیدی را قرار میدهیم.
در این مرحله از ارسال مقاله به مجلات علمی به یک نکته توجه فرمایید که در این قسمت باز حداکثر تعداد لغات را ۵ تا در نظر گرفته است. پس این را هم شما حتماً در نظر بگیرید.
ما در اینجا دو مورد از لغات کلیدی را وارد کردیم، دقت کنید که در اینجا تعداد لغات کلیدی حداقل باید ۳ و حداکثر ۵ باشد. ما اگر با همین شرایط save & continues را بزنیم، error دریافت میکنیم.
اخطار می دهد که حداقل تعداد لغات کلیدی باید ۳ باشد و شما رعایت نکردید. بنابراین ما حتماً لغت کلیدی بعدی را هم انتخاب و وارد این سامانه میکنیم و آن را Add میکنیم. حالا اگر save & continue را بزنیم، ذخیره میشود و به بخش بعدی که بخش اضافه کردن اطلاعات نویسندگان است، میرود.
شرایط دقیقاً مشابه شرایط مثال قبلی است . آن شخصی که وارد شده است، به عنوان نویسندهی اول و نویسندهی مسئول مشخص شده است. همانند همان ژورنال شما میتوانید نویسندهی مسئول را تغییر دهید و میتوانید نویسندهی اول را تغییر دهید و پس از اینکه این تغییرات اعمال شد، save & continue را انتخاب میکنید.
در اینجا میتوانید هر نویسندهای را تغییر دهید و میتوانید ایمیل شخص را که وارد میکنید، آن شخص اگر قبلاً ایمیلش ثبت شده بود، دقیقاً مشخصات آن شخص بالا میآید و آن را Add میکنید. اگر نبود، شما لازم است که مشخصات آن را بنویسید و دستی Add کنید.
save & continue را میزنیم و وارد مرحلهی بعدی میشود.
در این مرحله مانند ژورنال قبلی که در cover letter آن اضافه کردیم، از شما حداقل ۳ داور پیشنهادی میخواهد.
شما این داورها را اعمال میکنید و اضافه میکنید.
شما میتوانید افراد مختلف را اضافه کنید. به عنوان مثال به صورت فرضی افرادی را اضافه میکنیم.
توجه داشته باشید یک گزینهای که در اینجا وجود دارد، این است که میتوانیم این شخص را به عنوان داور پیشنهادی خودمان معرفی کنیم و هم میتوانیم آن شخص را به عنوان داوری معرفی کنیم که تمایل نداریم مقالهی ما برای او ارسال شود. اگر گزینهی اول را انتخاب کنیم، آن شخص به عنوان داوری پیشنهادی ما معرفی میشود و اگر گزینهی دوم را فعال کنیم، او به عنوان داوری تعیین میشود که ما مخالف داوری او هستیم.
اگر مخالف با انتخاب آن داور باشیم، قطعاً برای آن داور ارسال نخواهد شد. اما اگر داوری به عنوان داور پیشنهادی ما تیک بخورد، دقت کنید که ضرورت و قطعیتی وجود ندارد که به سمت آن داور ارسال شود. ممکن است ادیتور به یک داور دیگر ارسال کند و داور شما را مورد قبول قرار ندهد. اما اینکه حتماً انتخاب شود، اجبار است. یعنی شما بر این اساس که ادیتور داور پیشنهادی شما را انتخاب نخواهد کرد، نمیتوانید داور را پیشنهاد ندهید.
برای Add کردن حتماً باید ایمیل شخص را وارد کنیم زیرا جزء گزینههای اجباری است. و به دلیل اینکه ایمیل شخص را وارد نکرده بودیم، سیستم ایراد گرفت.
سپس Add میکنیم و این شخص به عنوان یک داوری که مورد پیشنهاد ماست، اضافه میشود. نفر بعدی را اضافه میکنیم، او را Add میکنیم تا اضافه شود تا نفر سوم ادامه می دهیم، زیرا حداقل سه نفر داور را باید پیشنهاد بدهیم. ما در اینجا اسامی را به صورت فرضی وارد میکنیم. دانشگاه مربوطه را هم انتخاب میکنیم و این را هم Add میکنیم.
همانطور که مشاهده کردید، سه نفر اضافه شدند و ما میتوانیم save & continue را بزنیم. در صورتی که سه نفر نباشند و تنها دو نفر اضافه شوند، در این مرحله به ما ایراد میگیرد.
این قسمت مرحلهای است که ما باید بعضی از فایلهای مورد نظر را اضافه کنیم. اولین چیزی که مجدد از ما میخواهد، cover letter یا درخواست ماست که ما هم میتوانیم آن را به صورت فایل از قسمت select file انتخاب کنیم و فایل مربوطه را اضافه کنیم و هم میتوانیم در قسمت مشخص شده متن آن را تایپ کنیم.
ما select file را انتخاب میکنیم و از بین فایلها میتوانیم فایل مورد نظر را انتخاب و Attach کنیم یا میتوانیم یک متن را در کادر مربوطه قرار دهیم و همان متن را به عنوان cover letter در نظر بگیریم.
سؤالاتی که در این قسمت پرسیده است، این است که آیا شما از فاند یا کمک مالی استفاده کردهاید یا خیر. اگر استفاده کرده باشید، حتماً باید قید شود.
اگرنه، No را انتخاب میکنید. تعداد شکلها را از شما میخواهد که از روی فایلتان تعداد شکلها را نگاه میکنید و تعداد جداول را میخواهد که آن را هم قرار میدهید، تعداد لغات را میخواهد.
تعداد لغات را میتوانید از پایین فایل وردتان مشاهده و وارد کنید. نکتهی دیگری که در این قسمت از شما میپرسد این است که آیا این مقاله قبلاً به این ژورنال ارسال شده است یا خیر. اگر روی Yes بزنید، باید ID مقاله را وارد کنید و اگر روی No بزنید که نیازی به ورود اطلاعات دیگری نیست.
دو مورد وجود دارد که باید تایید شود اینکه تأیید کنید که فقط مقاله به این ژورنال ارسال شده است و نه جایی چاپ شده است و نه جایی در حال چاپ است و نه جایی در حال داوری است که شما حتماً باید این را تأیید کنید. مورد دیگری که بحث آن میباشد، همان بحث اخلاقیات حرفهای و موارد قانونی است که حتماً باید رعایت شده باشد.
اگر صحبت خاصی باشد و تضاد منافعی وجود دارد و اینگونه موارد را حتماً باید قید بفرمایید. بعد از آن گزینهی save & continue را انتخاب میکنیم تا وارد سامانهی بعدی شویم.
در ادامه دقیقاً مشابه مورد قبلی شما فایلهای مورد نظر و فایلهای اصلی مقاله را باید آپلود کنید. ولی تفاوتی با آن مورد قبلی که ما در انتشارات الزویر ارسال کردیم، دارد که بررسی خواهیم کرد. ابتدا نوع فایل را مشخص میکنیم که در اینجا main document است.
آن را انتخاب میکنیم که از چه مسیری باید باشد، مسیر را که انتخاب کردیم، main document را انتخاب میکنیم که در این قسمت قرار میگیرد.
مورد بعدی میتواند شکل باشد. وقتی شکل را انتخاب میکنیم، حالا تفاوت این سامانه با سامانهی الزویر را بیان میکنیم.
در آنجا شکلها را به صورت یک فایل از شما میخواست ولی در اینجا شکلها را بهصورت تکتک میخواهد. یعنی شما اینجا باید عنوان شکل را بنویسید که در انتهای فایل main document خودتان آن figure caption را دارید و میتوانید عناوین را از آن قسمت دریافت کنید.
عنوان را از این قسمت انتخاب و کپی میکنید و در این قسمت قرار میدهید.
خود شکل را هم که قبلاً به صورت جداگانه در قالب یک فایلی که با فرمت مورد نظر این ژورنال است save کردیم، انتخاب میکنیم و بعد برای شکل بعدی همین مرحله را طی میکنید. یعنی وقتی دوباره شکل را انتخاب کردید، باز چنین شرایطی وجود دارد؛
عنوان شکل دوم را انتخاب میکنید و بعد آن را در جایگاه مربوط به عنوان copy-paste میکنید و شکل دوم را انتخاب میکنیم و همینطور اگر شکلهای دیگری وجود دارند، انتخاب میکنیم. اگر شکل دیگری وجود نداشت، وارد بخش بعدی میشویم که جداول هستند.
جداول را هم به همان صورت مشابه اشکال وارد میکنیم؛ عنوان جدول را در این قسمت وارد میکنیم:
خود جدول را از فایل جدول که از قبل آماده شده است، انتخاب میکنید و آن را آپلود میکنید و منتظر میمانیم که این شکلها و فایلهایی که وارد کردیم، در سامانه قرار بگیرد و آپلود شود.
پس از اینکه اینها آپلود شدند، این قابلیت به وجود میآید که شما بتوانید فایلها را مشاهده کنید.
دقت کنید که اینها محدودیت تعداد دارند یعنی اگر تعداد شکلهایتان زیاد است، چند مورد که وارد شد را آپلود کنید و بعد در گام بعدی شکلهای جدید و فایلهای جدید را وارد میکنیم و آنها را آپلود میکنید. بنابراین ما منتظر میمانیم تا فایلها آپلود شوند. در قسمت بالا مشاهده میکنیم، میبینیم که همهی فایلها آپلود شدند.
همچنین این امکان وجود دارد که ترتیب اینها را اصلاح بفرمایید و به هر ترتیبی که مدنظرتان بود قرار دهید و در این قسمت Update کنید. این امکان برای شما وجود دارد که هر کدام از فایلها را که نپسندید، آن را remove کنید و مجدداً فایل مناسبتری قرار دهید. ما مبنا را بر این قرار میدهیم که فایلها به همین صورت هستند و گزینهی save & continue را میزنیم تا این وارد مرحلهی بعدی شود.
در مرحلهی بعدی یک خلاصهای از آن مواردی که شما ارسال کردید را به شما نشان میدهد و شما آن را میخوانید و اگر مشکلی در موارد ارسالی شما نبود، از آن میخواهید که proof پی دی اف اولیه را به شما نشان دهد.
اگر دقت کرده باشید، تا زمانی که proof را به شما نشان ندهد، این فایل submitای که شما در اینجا میبینید، غیرفعال است.
حتماً باید proof را ببینیم. بنابراین منتظر میمانیم تا تمامی فایلهایی که ارسال کردید، به یک فایل pdf تبدیل شود و در قالب یک فایل pdf به شما نمایش داده شود و شما این فایل را مشاهده میکنید و آن را تأیید میکنید.
یعنی کلیهی بخشهای فایل را بررسی میکنید و در صورتی که مشکلی ندارد و موردی ندارد، شما میتوانید آن را تأیید کنید. ولی در کنار آن باید به صورت HTML هم proof را مشاهده کنید و اگر باز در این قسمت هم مشکلی نبود، submit حالا فعال شده است و شما میتوانید آن را submit کنید.
اگر در اینجا submit را بزنیم، مقاله ارسال خواهد شد. به این دلیل submit را تیک نمیزنیم. ولی شما در این مرحله اگر pdf و HTML مشکلی نداشت، میتوانید کار submit را انجام دهید و مقالهsubmit شود.
فرض کنید تا این مرحله پیش رفتیم و به هر دلیلی موفق نشدیم submit کنیم. وقتی موفق به این کار نشدیم و از سامانه خارج شدیم، حالا میخواهیم مجدد وارد سامانه شویم و کار submit را ادامه میدهیم، به شرطی که Corresponding هنوز خودمان باشیم.
وقتی در بخش نویسندهها login میشویم، توجه کنید که در این یک مقالهای که هنوز submit نشده است، داریم که این مقالهای بود که ما تا نیمهی راه رفتیم و submit را نزدیم.
میتوانیم روی continue بزنیم. در این صورت مراحل کار از آخرین مرحلهای که ذخیره شده بود، برای ما نمایش داده میشود و ما میتوانیم ادامهی مسیر را از همان قسمت پیش برویم و دیگر نیاز نیست که کل مراحل را از ابتدا تکرار کنیم.
مراحل قبلی ذخیره شده بود و شما فقط نیاز است که ادامهی مراحل را انجام دهید.
توجه داشته باشید که در ژورنالهای مختلف تقریباً مراحل شبیه به همین مسیرهایی است که بررسی کردیم. به عنوان مثال مراحل طی شده برای submit مقاله در دو ژورنال را از دو انتشارات مختلف بیان کردیم. مراحل submit مقاله در سایر ژورنالها مشابه است و قطعاً شما با راهنمایی که در این دو بخش دریافت کردید، به راحتی میتوانید در ژورنالهای دیگر نیز مقالهی خود را submit کنید و مشکلی نخواهید داشت.
با آموزش نحوه ارسال مقاله به مجلات علمی همراه بودید که در هر نوع مقاله ای ضروری است. کارت پروژه آماده انجام مقالات و پروزه های شما است .اگر شما دانشجویان عزیز تمایل به انجام هر نوع مقاله اعم از انجام مقالهisi، انجام مقاله کنفرانسی، همایشی، کلاسی و … داشته باشید می توانید با کارشناسان ما ارتباط گرفته و ثبت سفارش کنید.
ارسال پاسخ